Home / Tajwid / SEDIH..SELAMA NI SAYA TAK TAHU QIRAAT APA YANG SAYA AMALKAN MASA NGAJI QURAN

SEDIH..SELAMA NI SAYA TAK TAHU QIRAAT APA YANG SAYA AMALKAN MASA NGAJI QURAN

Klik gambar di atas untuk tonton video

Saya ni kaki borak ustaz…Ada sekali tu, saya terjumpa dengan sorang sahabat ni, borak punya borak, boleh termasuk lak part al-quran..dia tanye saya..”Ko ngaji quran, qiraat apa yang ko bawak?”..

Terngaga saya dibuatnya bila sahabat tu tanye camtu. Sepatah habuk perkataan pun tak keluar dari mulut saya ustaz.. Rasa macam nak lari jauh-jauh je mase tu, malu punye pasal.
.
Balik rumah, saya teringat balik soalan sahabat tu, dalam hati duk tertanya2, qiraat tu ape benda sebenarnya? Saya ni umur nak masuk setengah abad dah, tapi qiraat pun tak tahu..kalau benda remeh saya tak kisah sangat, ni pasal quran kot..sedih rase..
.
Jom tonton video ni hingga habis, ustaz jelaskan apa yang dimaksudkan dengan qiraat & apa yang anda perlu tahu mengenai qiraat..
.
Lepas tonton, share tau pada rakan-rakan anda yang mungkin alami masalah yang sama seperti anda.
.
#soaljawabtajwid
.
———————
ANDA RASA TAJWID TU SUSAH? DAH PERNAH BELAJAR TAPI MASIH TAK FAHAM?
——————–
Jom sertai Seminar Tajwid Luarbiasa. Ustaz Asraff akan berkongsi pelbagai teknik mudah dalam pembelanjaran tajwid. Dalam tempoh 2 hari sahaja, anda boleh fahami & kuasai keseluruhan ilmu tajwid penting macam petik jari je. Ianya sangat mudah!
.
Anda tak perlu risau kalau ustaz suruh baca sorang-sorang, sebab ustaz tak kan minta baca sorang-sorang pun dalam seminar nanti. Seminar Tajwid Luarbiasa disampaikan dengan santai bersahaja & menyeronokkan malahan buat anda tak kan sempat rasa bosan.
.
Info lanjut mengenai seminar Tajwid Luarbiasa boleh klik link ini : www.tajwidluarbiasa.com
.
Pertanyaan lanjut boleh hubungi nombor ini 012 4232 606
ataupun klik link ini www.wasap.my/60124232606
#tajwidluarbiasa

About admin

Check Also

Alamak… nak baca kalimah الٓمٓ ni 12 harakat ke 14 harakat eh?

Ustaz, kalimah الٓمٓ ni nak kena baca berapa harakat ya? 12 harakat ke 14 harakat? …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *